Vzponi

Vršiči, smer Mimo Votline: IV/III, 100m, 1 ura

Smer sta prva preplezala Jože Cegnar in Ciril Debeljak.

Opis: Vstop v vpadnici kamina z zagozdenim balvanom. Po poči-zajedi nekaj metrov navzgor in levo do kamina. Po kaminastem žlebu desno navzgor, prestop na polico in levo po njej nad kamin. Desno po nagnjeni polici, nato levo v kot. Desno navzgor do previsa, čezenj in levo po izpostavljeni gredi. Desno čez neizrazit previs in okoli roba v žleb, ki vodi v votlino. Iz nje naravnost navzgor, nato po žlebu ter na rob stene.

Moj prvi vzpon (Mimo votline).

Za prvič prijetna višina (Mimo votline).

Vršiči, smer Mimo Votline: IV/III, 100m, 1 ura

Lukmanova.

Planjava, Smer Humar-Škarja: V-/IV, 270m, 3ure

Prva plezala Metod Humar in Tone Škarja (1972)

Opis: Od vznožja žleba levo navzgor. V prijetnem plezanju (I-II) se vzpneš po njem približno 60 m, do začetka travnate grede, ki od tod prereže celo steno strmo levo navzgor. Nad tem mestom je osrednji žleb previsno spodjeden. Zato kreneš po gredi levo, dokler se previsje nad njo ne odpre in dovoli prehoda v strme plati. tik nad previsi prečiš desno (III) in po kakih 20 metrih dosežeš stebriček. Z njega sestopiš v kotanjo na dnu osrednjega žleba. Le-temu slediš pol raztežaja (IV-), nato pa si urediš stojišče nekoliko višje na desnem stebru. previsno zaporo prelisičiš ob pomoči ozke, izpostavljene poličke, ki pelje v desno. Po 15 metrih(IV) priplezaš v kot, kjer te čaka manjši previs (V-). S stojišča na pomolu desno nad
previsno se udobno sprehodiš desno po široki gredi približno 50 m do vznožja lepe zajede. Po njej v imenitnem plezanju, dolgem cel raztežaj (IV+), dosežeš novo veliko gredo. Tudi tej sledi 50 m desno in dosežeš vznožje strme izstopne stene. Preplaziš jo po vegasti, zelo strmi zajedi na desni (IV+) ali po hrapavem kaminu na levi (IV). Zgoraj te čaka polica pod veliko lopo, ki pelje desno iz stene.

Humar-Škarja.

Breita Wand, Avstrija, Winetouweg, V-(IV,AO), 2 uri

Vinetouweg v BREITE WAND, 1994

Štajerska Rinka, smer Modec-Režek: V+/IV-V, 600m, 5-6 ur

Prva plezala Vinko Modec in Boris Režek (1931)

Opis: Največja klasična smer v Savinjsko-Kamniških Alpah. Zelo zahtevna smer z veliko padajočega kamenja. Smeri pritiče oznaka “veličastna tura”.

V steno vstopiš po žlebu, ki se z leve pne proti vrhu vznožne ostroge, vklenjene v iztek divje rdeče grape med Rinko in Križem. Z žlebom opraviš po treh raztežajih lažjega plezanja (II-III, ponekod plezaš tudi po stebru na desni). Z vrha podstavka prečiš desno do dna grape. Tu se odcepi proti levi strm kamin, levo od njegovega vznožja pa opaziš manjšo lusko. Z nje splezaš čez plošče levo od kamina. V
izstopni del kamina na polico. Tu končaš raztežaj (V). Po polici v levo (III) v lopo pod previsno zaporo, ki se vleče čez precejšnji del severne stene. Čaka te dolga prečnica v desno. V prvem raztežaju plezaš po ploščah približno 5 m pod streho (IV,V-), v drugem pa ti plezanje olajša lepa polica (III). Previsi se sedaj odmaknejo in desno za robom se nad teboj odpre visok, strm kamin. Sprva plezaš levo od kamina in prekoračiš
manjšo lusko. Više gori pa stopiš v sam kamin in mu slediš čez več previsnih mest (V+) do police. Na njej si urediš stojišče. Nadaljevanje kamina se kaže v obliki zaprete zajede (IV), nad katero čez ploščo na desni obideš manjši previs (IV+). V zadnjem raztežaju strme stene pod osrednjo gredino se razčlemba zoži v tanko poč (IV+). Ko stopiš na gredo, je najzahtevnejši del smeri že za tabo. Je pa tudi zgornji del vse prej kot lahek. Nad gredjo plezaš najprej tri raztežaje poševno proti desni, nato prekobališ strm greben in se znajdeš ob vznožju strmega kamina. Ko se ta razcepi, slediš zajedastemu levemu kraku, ki pripelje na vrh večjega stolpiča (IV). Nad njim se stena še zadnjič postavi navpik. S stolpiča levo do strmega grebena. Nad grebenom se na desni zavihtiš čez previs (V-). Nad previsom sta še dva raztežaja (II-III).

MODEC-REŽEK

Kogel, Virensova smer: IV/III, 160m, 2 uri

Prva plezala Adolf Šmid in Vili Virens (1937)

Opis: Čez vznožje pečine in po krušljivi grapi splezaš v dno globokega kamina. Po strmem dobro razčlenjenem stebričku ob kaminu, po 10 metrih (III+) prestopiš v desno v ozek kamin pod previs. Prestopiš desno čez rob (IV-) in čez nizek prag (III). Sledi raztežaj desno navzgor čez lažje pečevje in skozi lepo gladko zajedo v krušljiv žleb in v skrotasto gredo, levo čez do lepe izrazite zajede. Po njej, v imenitnem plezanju (IV-), dosežeš gladke plošče. S stojišča vrh plošč po zajedi 20 m (IV-) do majhnega stojišča pod gladko, razpokano ploščo. Navzgor po gladki poči (8 m, IV-). Korak v levo in priplezaš v kot pod izstopnim previsom (IV).

Skuta, Smer Južni raz: IV+/III, 350m, 3 ure

Prva plezala Vinko Modec in Boris Režek

Opis: Z melišča po plateh z leve proti desni navzgor na podstavek. Dalje navzgor po razu. Pred navpičnim delom raza desno in čez plate v neizrazit žleb. Po njem navzgor na raz in po gladki gredi desno. Neroden prestop okoli roba, nato naravnost navzgor na raz. Skozi kaminček do navpične stopnje. Desno 10 m, nato navzgor na raz. Nekaj metrov po njem, nato desno po lažjem svetu navzgor na raz. Po razu do večje police z navpično zaporo. Desno v žleb in po njem nekaj metrov. Nato levo na raz in po njem na glavo. Naprej po položnem svetu in na sedelce pod oknom. Skozi okno in po grebenčku, nato rahlo levo navzgor na rob stene.

Dvodnevna tura po Koglu in Skuti.

Mala Raduha, Mihova smer: IV+/III, 140m, 2 uri

Prvi plezal Miha Rigl (1937)

Opis: 15 metrov desno pod vrhom Macesnovca po krušljivi, dolgi polici poševno desno navzgor v zajedo. Po njej do konca in levo čez skok. Desno navzgor do široke grape in po travnatih policah na rob stene.

Ko plezaš prvi, stvar ni več tako enostavna

Tik pod vrhom.

Mala Raduha, smer Plate: V/IV, 160m, 2 uri

Prvi plezali Lipi Lagoja, Jože Peruš in Zdenko Štern (1956)

Opis: Ena najlepših in najpogosteje plezanih smeri v Mali Raduhi. Do votline. Po polici nekaj metrov desno in navzgor na poševne plošče, ki vodijo poševno navzgor. Po njih dva raztežaja, dokler se ne postavijo pokonci. Gladka prečnica v levo in nekaj metrov navzgor pod previse. Pod njimi v desno v lažji svet, po katerem navzgor na rob stene.

S težavo preko zlizanih plošč.

Dolge roke in noge ti lahko pridejo prav.

Mala Raduha, smer Kamin pri Durcah (Originalna): IV/III, 110m, 1 ura

Prva plezala Lojze Kraiger in Štefan Trbovšek

Opis: Približno 50 m pod Durcami je v vzhodni steni izrazita zajeda-kamin. Po njej navzgor do gredine ter z nje desno na krušljiv raz, po katerem na vrh severovzhodnega stebra. Levo po razu in čez strm skok na rob stene.

Zeleniške špice, smer Zeleniške špice, II/III, 3 ure

Po Zeleniških špicah večinoma brez naveze.

Pri manj težavnem plezanju je več časa za razgledovanje…

… in uživanje v tišini pozne jeseni.

Smer Breite Wand (A) (Sportweg): V, 2 uri

Napredovanje proti vrhu.

Smer Breite Wand,  Avstrija, smer Kante: V, 2 uri

Včasih se tudi kaj zaplete.